Tag der Universität

Young Investigators Award

Abstracts and presentations evaluation criteria


1) The work is original.
2) The research has relevance in the specific research area.
3) The abstract has been carefully prepared and is well structured.
4) The background and relevance are clearly described.
5) The work is innovative.
6) The methodology is sound and the data/arguments/reasoning are solid.
7) Where there are quantitative data in the abstract, the study has enough power and appropriate statistical tests have been performed to underpin claims on significance.

Where there are qualitative data in the abstract these are reported/interpreted using established paradigms/frameworks and contextualized appropriately.

In the case of a mixed-methods study, a brief description of both types of methodological approaches should be provided, as well as reporting the data to meet the criteria of quanititative and qualitative data listed above.

8) There is a clear conclusion at the end.
9) The work is either highly significant for the respective field or has a potential future high impact (e.g. development of new methodologies/interpretations that will generate new knowledge and impact for society).


Additional criteria for the presentation:

  • The candidate performs well in the presentation (e.g. confident delivery, adequate volume/pace of speech,…).
  • The presentation has been carefully prepared, is well structured and adresses the audience (academic but not necessarily discipline-specific) at an appropriate level.
  • The presentation is finished in time.
  • The candidate performs well in the discussion (able to answer questions properly, solid argumentation).

Rating

  • Rating 1 (accepted "very good") ≥ 8 of the 9 criteria are met (1,2,9 must be met)
  • Rating 2 (accepted "good") ≥ 6 of the 9 criteria are met (1,2,9 must be met)
  • Rating 3 (accepted "satisfactory") ≥ 6 of the 9 criteria are met but not all the essential ones (1, 2 & 9)
  • Rating 4 (accepted "adequate"): Sound and solid but not very exciting work or confirmative or descriptive work not leading to a clear conclusion or take home message.
  • Rating 5 (rejected "inadequate"): Unsound methodologies, conclusions not underpinned by the data, important relevant information missing.

 

 

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    vom 6.3. bis 26.6.2019 - Mittwoch 18 Uhr, HS 3.409, Unipark Nonntal
    ÖFFENTLICHE RINGVORLESUNG // Von 6. März bis 26. Juni 2019 findet, jeweils am Mittwoch um 18.00-19.30h, im Unipark Nonntal mit Vortragenden aus unterschiedlichen Disziplinen die Ringvorlesung "Literatur- und Kulturgeschichte der Polemik" statt. // www.w-k.sbg.ac.at/de/kunstpolemik
    Vom 29. Juli bis 30. August 2019 bietet das Kinderbüro der Universität Salzburg erneut eine Sommerbetreuung in den Räumlichkeiten der Naturwissenschaftlichen Fakultät an. Kinder im Alter von 3 bis 10 Jahren werden durch erfahrene PädagogInnen betreut.
    Eine Train-the-Trainer-Workshopreihe am Programmbereich Zeitgenössische Kunst und Kulturproduktion In dieser Train-the-Trainer-Workshopreihe geht es um das Kennenlernen, Reflektieren, Erproben von verschiedenen Vermittlungsformaten, Toolboxen und Arbeitsmaterialien. Sie stellen unterschiedliche Annäherungsformen und Vermittlungsinstrumentarien für die Arbeit in Museen und Kulturinstitutionen, für die schulische Arbeit sowie für die Erwachsenenbildung zur Verfügung.
    Ringvorlesung im Rahmen der LV 999.922 Globale Herausforderungen im Sommersemester 2019
    The (English-language) seminar on “Transnational Supply Chains and Domestic Human Rights Litigation” deals with legal questions that arise when human rights abuses in transnational supply chains give rise to domestic law suits.
    Vortrag von Willi Haas, Universität für Bodenkultur Wien, am Donnerstag, 21. März um 17 Uhr im Hörsaal E.004 (HS Anna Bahr-Mildenburg), UniPark, Erzabt-Klotz-Straße 1
    Dr. Zsófia Horváth hält am 22. März 2019 um 14:00 Uhr im Hörsaal 421 der NW-Fakultät einen Gastvortrag zum Thema "Saline pond metacommunities: from local stressors to landscape connectivity". Der Fachbereich Biowissenschaften lädt herzlich dazu ein!
    Am 28. und 29. März findet das Symposion von Dr. Robert R. Junker, Biowissenschaften, in Kooperation mit den DSPs "Dynamic Mountain Environments" und "Statistics and Applied Data Science“ als Auftaktveranstaltung des START Projektes (FWF) “Successional Generation of Functional Multidiversity”.
    "Designing professional development of teachers to support domain specific thinking in history education"
    Dr. Eric Driscoll referiert über "The American School of Classical Studies at Athens Dienstag, 9. April 2019 um 13.15 Uhr - Residenzplatz 1 Stiege 4, SR. 1.42
    Ankündigung der ANTRITTSVORLESUNGEN von Univ.-Prof. Dr. András Jakab, Univ.-Prof. Dr. Reinhard Klaushofer und Univ.-Prof. Dr. Sebastian Schmid - Fachbereich Öffentliches Recht, Völker- und Europarecht
    Vortragsreihe „Erziehungswissenschaftliche Migrationsforschung in vergleichender Perspektive“, Auftakt am 09. April 2019, 17:15 bis 18:45 Uhr, HS 1 (Thomas Bernhard) Unipark
    Die Paris Lodron Universität Salzburg veranstaltet von 11. bis 14. April 2019 gemeinsam mit der Bowling Green State University, Ohio die jährliche Austrian Studies Association Konferenz in den USA. In diesem Jahr sind die Gastgeber der Konferenz die Bowling Green State University und die Universität Salzburg. Diese feiern somit auch ihre 50-jährige Partnerschaft.
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  • 20.03.19 Tracking dynamic attention in perception, working memory, and action
    20.03.19 „China und das Vizekönigreich Peru in der Frühen Neuzeit - Einige Anmerkungen zu Chinas indirekten transpazifischen Beziehungen“
    20.03.19 Sprachwandel R/Evolution von unsichtbarer Hand ?
    20.03.19 „Ich bin der grobe Waldrechter“. Martin Luthers Polemikstil
    20.03.19 Öffentliche Ringvorlesung: Literatur- und Kulturgeschichte der Polemik
    20.03.19 von Walter Thaler: Pongauer! Lebens- und Leidenswege; 60 Portraits aus der Provinz
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