Univ.-Prof. Mag. Dr. Dietmar Roehm

Ausgewählte Publikationen (Downloads)


Kretzschmar, F., Bornkessel-Schlesewsky, I., Staub, A., Roehm, D., Schlesewsky, M. (2012). Prominence Facilitates Ambiguity Resolution: On the Interaction Between Referentiality, Thematic Roles and Word Order in Syntactic Reanalysis. In: M. Lamers & P. de Swart (eds.), Case, Word Order and Prominence. Interacting Cues in Language Production and Comprehension. Vol. 40 (pp. 239-271). Dordrecht-Heidelberg-London-New York: Springer.


Schabus, M., Pelikan, Ch., Chwala-Schlegel, N., Weilhart, K., Roehm, D., Donis, J., Michitsch, G., Pichler, G., Klimesch, W. (2011). Oscillatory brain activity in vegetative and minimally conscious state during a sentence comprehension task. Functional Neurology 2011, 26 (1), 1-6.


Bornkessel- Schlesewsky, I., Kretzschmar, F., Tune, S., Wang, L., Genç, S., Philipp, M., Roehm, D., Schlesewsky, M. (2011). Think globally: Cross-linguistic variation in electrophysiological activity during sentence comprehension. Brain & Language 117 (2011), 133-152.


Choudhary, K. K., Schlesewsky, M., Roehm, D., Bornkessel-Schlesewsky, I. (2009). The N400 as a correlate of interpretively relevant linguistic rules: Evidence from Hindi. Neuropsychologia 47 (2009), 3012-3022.


Roehm, D., Haider, H. (2009). Small is beautiful: The processing of the left periphery in German. Lingua 119 (2009), 1501-1522.


Haupt, F. S., Schlesewsky, M., Roehm, D., Friederici, A. D., Bornkessel-Schlesewsky, I. (2008). The status of subject-object reanalyses in the language comprehension architecture. Journal of Memory and Language 59 (2008), 54-96.


Burkhardt, P., Roehm, D. (2007). Differential effects of saliency: An event-related brain potential study. Neuroscience Letters 413 (2007), 115-120.


Roehm, D., Bornkessel-Schlesewsky, I., Schlesewsky, M. (2007). The internal structure of the N400: Frequency characteristics of a language related ERP component. Chaos and Complexity Letters, Vol 2 (2), 365-395.


Roehm, D., Bornkessel-Schlesewsky, I., Rösler, F., Schlesewsky, M. (2007). To Predict or Not to Predict: Influences of Task and Strategy on the Processing of Semantic Relations. Journal of Cognitive Neuroscience 19 (8), 1259-1274.


Roehm, D., Bornkessel, I., Haider, H., Schlesewsky M. (2005). When case meets agreement: event-related potential effects for morphlogy-based conflict resolution in human language comprehension. Cognitive Neuroscience, Vol 16 (8), 31 Mai 2005, 875-878.


Roehm, D., Haider, H. & Klimesch, W. (2004). Gehirnoszillationen und Sprache: EEG-Bandpowerveränderungen bei Sprachverarbeitungsprozessen. In: H.M. Müller & G. Rickheit (eds.), Neurokognition der Sprache (pp. 259-286). Tübingen: Staffenburg Verlag.


Roehm, D., Schlesewsky, M., Bornkessel, I., Frisch St., Haider, H. (2004). Fractionating language comprehension via frequency characteristics of the human EEG. Cognitive Neuroscience and Neuropsychology, Vol 15 (3), 1 March 2004, 409-412.


Dogil, G., Frese, I., Haider, H., Roehm D., Wokurek, W. (2004). Where and how does grammatically geared processing take place - and why is Broca´s area often involved. A coordinated fMRI/ERBP study of language processing. Brain and Language 89 (2004), 337-345.


Roehm, D., Klimesch, W., Haider, H., Doppelmayr, M. (2001). The role of theta and alpha oscillations for language comprehension in the human electroencephalogram. Neuroscience Letters 310 (2001), 137-140.

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    Insgesamt 50 Personen von unterschiedlichen renommierten chinesischen Institutionen, die sich mit den Menschenrechten auseinandersetzen und unter der Leitung von Herrn Prof. Kaminski, Chinaexperte aus Wien, und Herrn LU Guangjin, Generalsekretär der China Society for Human Rights Studies in Peking besuchten am 20. Juni die Rechtswissenschaftliche Fakultät der Universität Salzburg.
    Die Anmeldung zu den Kursen der ditact_women´s IT summer studies ist in vollem Gange. Noch bis 08. Juli läuft die erste Anmeldefrist, danach wird die Restplatzbörse geöffnet.
    Der Botanische Garten lädt ein zu einer kostenlosen Führung! Treffpunkt: Eingang zum Botanischen Garten. Dauer: ca. zwei Stunden. Die Führung findet bei jedem Wetter statt. Botanischer Garten, Hellbrunnerstrasse 34.
    Die 7. Salzburg Summer School findet vom 02. bis 03. September 2019 statt. Es wird ein umfassendes pädagogisches Sommerfortbildungsprogramm für Lehrkräfte und Lehramtsstudierende aller Schulformen und Unterrichtsfächer angeboten. Anmeldungen sind möglich.
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